Earth 2160 PDF Drukuj Email
Gry

To już przeszłość, za którą nie ma sensu się oglądać, ani z którą nie warto się rozliczać. Film pokazywany na targach Game Convention robił wrażenie i to duże, nie tylko dlatego, że oglądać go można było tylko w specjalnym symulatorze. Niewiele w nim było z samej gry, ale zaprezentowano niesamowity engine graficzny - wielu dziwiło się, że ten filmik nie jest prerenderowaną scenką, ale "rysowany" jest w czasie rzeczywistym przez nowy silnik chłopaków z Reality Pump...

W poprzedniej części chłopaki wycisnęli już ostatnie soki ze starego engine?u i jasnym było, że teraz muszą iść krok dalej - i poszli. Wsparcie najnowszych technologii, pixel shaderów, vertex shaderów, animacji szkieletowej, specjalnego modelu fizycznego odpowiadającego za realistyczne i spektakularne zniszczenia nie tylko jednostek, ale i budynków oraz samego terenu. Autorzy poszli tutaj tak daleko, że opracowali nawet specjalne maski tekstury, nakładane na modele 3D, które mają odzwierciedlać ślady po przypaleniu laserami czy inne efekty działania broni i nie tylko. Pięknie będzie, czego zre sztą mówić nie trzeba, spojrzeć wystarczy na screeny i rzeczony filmik z Games Convention, robi wrażenie, spore rzekłbym nawet.

Strony konfliktu mamy te same, starą, dobrą trójcę Eurasian Dynasty, Lunar Corporation i United Civilized States - poznacie je od razu. Owszem, te pierwsze 13 modeli żołnierzy i pojazdów oraz 13 wzorów struktur w bazie, ale... to tylko początek. Autorzy postawili na modularną budowę wszystkiego i choć na początku rzeczywiście posiadać będziemy 13 wzorów jednostek, to są to tylko schematy, do których później, w miarę rozwoju naszej technologii dopasowywać będziemy kolejne moduły - nowy napęd, nowy pancerz, nowe osłony, awionikę i broń, także w szerokim asortymencie. Dzięki temu nasze armie będą bardzo zróżnicowane i każdy może dopasować swoją do własnego stylu gry. Najfajniej oczywiście wypadnie to w multiplayerze, gdzie dwóch graczy prowadzących choćby UCS będzie dysponowało zupełnie innymi jednostkami, choć opartymi na tym samym schemacie.

Jeżeli chodzi o kampanię singlową nastomiast, to będziemy mieli tutaj przegląd wszystkich czterech stron konfliktu. Zupełnie nowi kolesie w mieście to... oczywiście Obcy, niebezpieczna, niszczycielska rasa dawno temu uwięziona na Marsie przez potężniejszych od siebie, teraz wyrwana z karceru dzięki nieprzemyślanym działaniom Ziemian. Czy ci ostatni zjednoczą się, bo skopać tyłki przybyszów z kosmosu? Małe szanse...

Premiery Earth 2160 możemy spodziewać się jeszcze w tym roku, jeżeli oczywiście nie zostanie ona w jakiś sposób przełożona. W sumie nie zdziwiłbym się, gdyby się tak stało właśnie - końcówka 2004 to bardzo ciężki okres na wydanie gry - konkurencja jest wprost mordercza, w prawie wszystkich gatunkach, a w RTS w szczególności.

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.